Tuesday 7 February 2012

Salam Sulung Dari Si Sipot...

   Assalammualaikum, Salam Sejahtera, Salam 1Malaysia, Salam satu-satu saya sayang ibu, dua-dua saya sayang ayah... Ah! Tahi! Aku memang langsung jauh dengan penulisan tertinggi. Apatah lagi ingin berserius dalam berdiskusi.

   Baiklah. Ini dalah tulisan pertama aku di sini. Lumrah setiap permulaan harus bermula dengan salam bukan? Begitu juga di sini. Paksi Fakta. Sebuah ruangan yang ingin berkongsi idea atau bercerita tentang insiden. Mungkin konsep Paksi Fakta cenderung ke arah perbualan di kedai kopi, sambil teh o berasap berteman dan bermain dam aji. Bezanya, di sini. Alam tanpa infiniti. Segenap penjuru boleh berkomunikasi. Berkongsi fakta yang ada paksi.

   Aku paling muda di sini. Aku paling mentah. Apatah lagi baru setahun lebih  berjima' dengan dunia blog berbanding yang lain sudah masak kekuning-kuningan kalau buah mangga dijadi perbandingan. Aku pohon tunjuk ajar. Aku pohon rotan dan penampar kalau aku jauh menyimpang dan tersasar. Sang kepala projek boleh tendang aku terus kalau aku melanggar displin atau visi sebenar.

  Itu sahaja dari aku si budak-budak. Heh. Maaf sebarang salah silap. Tak payah tunggu raya, sekarang pun boleh pohon. Har har har.

Aku menulis tanpa pena mata bulat dan helaian kertas saiz A Empat.
-Sipot-

No comments:

Post a Comment